Thursday, December 4, 2008

АРИЯ - руски хевиметъл




Отново буквален превод "дума към дума" на парчета от 1985 до 2003


ТОРЕРО

(чуй парчето тук)

http://www.badongo.com/file/12346270

Ей тореро,
животът като миг
Отново звучи
на тръбата викащият зов

Ей тореро – ти или бика?
Клати са чашата на везните

Бог охранява теб
Смъртта щади теб

На небето бялата покривка
Кръв и жълт пясък
Вик на отчаяние
Бикът е жива мишена

Под възторжения вой
Ти играеш със съдбата
Нека никой не знае
Какво се случва в душата

Ей тореро, син на вдовица
Твоя червен плащ, твоето траурно покривало
Ей тореро, ти ще бъдеш убит
Под песента на мадридския часовник

Бог охранява теб
Смъртта щади теб

На небето бялата покривка
Кръв и жълт пясък
Вик на отчаяние
Бикът е жива мишена

Под възторжения вой
Ти играеш със съдбата
Нека никой не знае
Какво се случва в душата








БИВНИ ЧЕРНЫХ СКАЛ

(чуй парчето тук)


http://www.badongo.com/file/12346262

Бивните на черните скали
и на пещерите тъпото зъбене
Човекът сред планините е нищожно малък

Той пълзи нагоре,
той се вкопчва във снега
Във мъглата
и във водата на бързите реки

Той до целта ще стигне
По своя път ще мине
Ще докосне слънцето
Ще съкруши прегради всички

Той крещи на боговете:
„Аз не съм длъжник вече на вас,
Аз мога
всичко да разбера и направя сам!”
Ехото този вик
подхвана в същия миг
Отнесе
и разби в ледник

Той до целта ще стигне
По своя път ще мине
Ще докосне слънцето
Ще съкруши прегради всички

******************

Бивните на черните скали
и на пещерите тъпото зъбене
Човекът сред планините е нищожно малък

Напука се скала
и лавина надолу тръгна
И него
като песъчинка отнесе

Той до целта ще стигне
По своя път ще мине
Ще докосне слънцето
Ще съкруши прегради всички



С КЕМ ТЫ?


(чуй парчето тук)

http://www.badongo.com/file/12346402

Раздели се целия свят на „те” и „ние”
Бият като камбани сърца и врят умове
Чий метал е по-тежък и по-сигурни часовоите
Раздели се целия свят, отговаряй с кой си?

С кой си?


Кой, кажи ми, крещеше: „Покори се Изток?”
Като сляп автомат натискаше спусъка,
Кой, обличайки качулка палеше кръстове?
Раздели се целия свят, отговаряй с кой си?

С кой си?

****************************

Не оставаме живи ако изведнъж (има) буря
Така че не стой като чужд, свел очи
Само действия се броят, всички думи са пусти
Раздели се целия свят, отговаряй с кой си?

С кой си?


ГЕРОЙ АСФАЛЬТА

(чуй парчето тук)


http://www.badongo.com/file/12346419

Твоя дом, стана за теб затвор
За тези които са в дома ти си чужд
Ти беше наивен и очакваше промени

Ти чакаше че приятеля ще те разбере
Ще разбере и ще каже: „давай напред!”
Но приятеля блуждаеше между собствените стени...

Горя асфалта
От слънце и от звезди
Горя асфалта
Под шума на колела
Горя асфалта
Ти чувстваше топлина
Горя асфалта
На снеговете напук

Ти сам реши да поемеш риска
Никой не извика: „пази се!”
И ти боядиса своя шлем в черен цвят

Като звяр мотора в нощта реве
Пущинак, набиране и завой
Ти отмъщаваше за бремето на не-обич от изминалите години

Запя асфалта
Ти чуваше всеки звук
Запя асфалта
Като на сърцето туптенето
Запя асфалта
Ти беше неговия герой
Така пееше асфалта
Пееше зад гърба

************************

Беше миг – ти вярваше в знаците на късмета
Нали ти беше млад и горещ
Но твоя двойник бързаше насрещу теб
Той беше свободен като теб
Никой не извика: „бий спирачки!”
Такава заповед е неизвестна на съдбата

Гореше асфалта
От свалените от небето звезди
Гореше асфалта
Под шума на колелата
Крещеше асфалта
Ти беше неговия герой
Крещеше асфалта
Крещеше болката



ЧТО ВЫ СДЕЛАЛИ С ВАШЕЙ МЕЧТОЙ?


(чуй парчето тук)

http://www.badongo.com/file/12346531

Ти твърде дълго блуждаеше в тъмното
И ти мислеше че нощта това е ден
Ти виждаше стотици обругани тела
Но да ги предадеш на земята те мързеше
Ти не си предател, ти си просто глупец
И такива са милиони наоколо
Бедния Христос би изхвърлил своя венец
Отгатнал (ако беше) какво ще става после

Отговори
Какво ви пречеше да прозрете?
Какво се случи с мечтата
Да се направи за всички рай на земята?

Смъкна вятъра превръзката от лицето
И в очите светлината удари като бич
Оказа се маниак заменяше ви баща
А народът беше послушен скот
Всичко се промени в прозрелите очи
Който беше плъх стана тигър и лъв
Ти не си предател, ти живееше като глупак
И такива са милиони наоколо

Отговори
Какво ви пречеше да прозрете?
Какво се случи с мечтата
Да се направи за всички рай на земята?


Обърни се назад
Там е замръзнал залеза
Черно-червена замръзнала ивица
Отпред – мъгла
Отзад – лъжа
Какво направихте със своята мечта?




РАБ СТРАХА

(чуй парчето тук)

http://www.badongo.com/file/12346527

Слушай!
Ти волен смяташе себе си
Само че!
По всичко приличаше на роб
Ти се боеше да помислиш не така
Ти се боеше да отговориш не така
Ти си роб на страха!

Страшно е!
В немилост да си у боговете
Отгоре!
Е по-силен удара с юмрук
Страшно е да падаш и е страшно да летиш
Страшно е да живееш и после да умираш
Ти си роб на страха!


....А смъртта е все по-близо
....Роби смъртта няма
Смъртта ще даде покой и вечна светлина

Небе!
Слабите не помилвай
На всички не е посилно
Бремето на свободите

Време!
Времето ще отсъди
По-зле няма да стане
Дърпай се робе напред!


Робство!
То стиска в менгеме
Робство!
То трови с отрова мозъка
Търпиш мълчаливо ритници от глупаци
И плодиш поколения роби
Ти си роб на страха!

Страшно!
Поколения роби строят света
Страшно!
Светът ще стане сляп и глух
В центъра на света – чугунен глупец
На неговия гръб – червен белег
Ти си роб на страха!

....А смъртта е все по-близо
....Роби смъртта няма
Смъртта ще даде покой и вечна светлина

Небе!
Слабите не помилвай
На всички не е посилно
Бремето на свободите

Време!
Времето ще отсъди
По-зле няма да стане
Дърпай се робе напред!





БОЙ ПРОДОЛЖАЕТСЯ

(чуй парчето тук)


http://www.badongo.com/file/12346607

Отново е нощ и в очите запълзява страх
Сънят и смъртта си приличат – брат и сестра
Страшно е да бъдеш сам и да чакаш изгрева
Като спасение
Страшно е да плуваш по течението – войната вече я няма...

Не, а аз мълча
Не, аз паля свещ, за да не спя
Не, а аз се моля
Не, а аз се кълна да не отстъпвам...

Аз свято вярвах в истина една
По-добре е дважди да си мъртъв отколкото да изтлееш в плен
Аз убивах, за да живея и отново да бия
Игрите на мъжете с войната е трудна да се забранят
Слънцето в очите, ние сме в марш към изгрева
Въздуха плюе кръв, суши черната уста
Кръв, това е моя наркотик, дългът – моя флаг
Аз като заложник на дълга разстрелях своя страх

Боя продължава
Моя бой продължава
Моя бой!

Аз станах свободен от чуждите команди
Войната остана в миналото, пропадна в мъглата
Тук от охолни лица ми се гади
Аз си спомням мъртвите и душата крещи
Слънцето в очите както там, сред камъните
Аз на никой не съм нужен, сянка сред хората
Мълчаливо взимам винтовката, всеки е враг
Аз не съм губил разсъдъка, омразата е моя флаг!

Боя продължава
Моя бой продължава
Моя бой!










АНТИХРИСТ


(чуй парчето тук)

http://www.badongo.com/file/12346603


Аз роден бях нощем
А часа на молитвата вълчия
В тъмното леговище на зверовете

Черният ангел на ада
Беше до мене редом
На кръговете на човешките страсти

Аз преминах през пламък
Бях огън и камък
Червей бях сред мъртвите тела

Нарекох бях Нечист
Името ми е Антихрист
Ти си Христос, ти си на кръста



Без теб аз съм призрак
Който е от храма изгонен
Без мен ти си скучен мит
Ние с теб сме като братя
В химни и в проклятия
С вечна власт над хората
Но ти криеш тайна
И в душата кристална
Знам аз грях смъртен има
Аз не съм този който ще те издаде
Името ми е Антихрист
Ти си Христос, тежък е твоя кръст

Ти кръстен беше с кръв
Не с речна вода
В първата година от съдбата земна
Царя терзаеше младенците
Чувайки скръбния женски вой
Царя търсеше исуса
За да го убие изкусно
Но ти от Бога бе спасен
По пясъци кървави
Започна пътя си към славата
Ти си Христос – велик е твоя трон...

********************


За милиони ти си невинен
А моя баща - Сатана
Но падналия ангел на бога бе равен
Ще отмъщавам за него аз
Но ние ще оправим сметките, в битка ще се срещнем
В годината на най-горчивата звезда
Знам, навярно ще падна аз първи
Само че ще загинеш и ти

Името ми е Антихрист
Знакът ми е цифрата шест...шест..шест..
Името ми е Антихрист
Плачете за душата




НЕ ХОЧЕШЬ - НЕ ВЕРЬ МНЕ


(чуй парчето тук)

http://www.badongo.com/file/12346650


Аз не вярвах че съм мъртъв
Аз чувах ругатни и плач
Виждах как над тялото
Там долу шаманства стария доктор
Аз плувах в черна пустота
Аз намирах покой
Светлина в края на тунела
Като магнит теглеше към себе си духа мой

Ако не искаш – не ми вярвай!

Светлината бе по-ярка от хиляди слънца
Аз разбрах – това е Бог
Не бездушен идол
А жив, светещ поток
Светлината ме накара да си спомня всички
С които съм се бил и грешил
Тя ме накара да си спомня
Всяка крачка на бунтовната душа...

Ако не искаш – не ми вярвай!

Аз не искам онази пустота
Аз не искам онази чистота
Аз не искам онази висота
Аз не съм преминал целия път!
Аз не искам онази висота
Аз не искам онази чистота
Аз не искам онази пустота

Не!

***********************

Аз виках приятел, ни никой
Не чуваше гласа мой
Аз се метнах през стените
Но никой не се хвърли след мен
Там долу гореше асфалта
От падналите от небето звезди
Аз желаех вятър
За да бие със замах и през мен

Ако не искаш – не ми вярвай!






КОЛИЗЕЙ

(чуй парчето тук)

http://www.badongo.com/file/12346686

Боговете проклеха побъркалият се Рим
Град на захвърлени жени и сакати
Тук гълтат отровен дим
Режат с острието вените

Тук по празници ходят да гледат
Как в агония се гърчи човек
Как пирува свирепата смърт
В жълтия кръг на арената.

Силата носи свобода,
Побеждавай и ще станеш звезда
А може би
Ще получиш покой

Твоят враг е в прахта
Жалък и слаб
Прекършен звяр
Ранен роб
Още секунда и ще каже „убий!”
Пръста на императора


На светата съдба
Не се противи!
Вие тълпата
Чувства кръвта
Не струва скръбта
Нито на жените, нито на приятелите
Живота на гладиатора
Колизеум


Като кучето които се бият за кокал
Обречените късат един на друг плътта
В техните очи нито хазарт нито злоба
Нищо освен болка

Ти един не се счупи, не легна
От ударите те охраняваше господ
Виждаш, Цезаря слезе на пясъка
Да награди тебе със свобода

Силата носи свобода,
Побеждавай и ще станеш звезда
А може би
Ще получиш покой

Твоят враг е в прахта
Жалък и слаб
Прекършен звяр
Ранен роб
Още секунда и ще каже „убий!”
Пръста на императора

На светата съдба
Не се противи!
Вие тълпата
Чувства кръвта
Не струва скръбта
Нито на жените, нито на приятелите
Живота на гладиатора
Колизеум

Помниш
Ти нали помниш
Ти бе горд и мъдър вожд
Помниш
Ти нали помниш
Как влязоха войниците в твоя дом
Ти посрещаше изгрева
Сред изпепелени скали
Времето минаваше и ето
Часът на разплатата дойде

Хляб и зрелища на народа
Отгоре!
Силата носи свобода
Побеждавай!

Твоят враг е в прахта
Жалък и слаб
Прекършен звяр
Ранен роб
Още секунда и ще каже „убий!”
Пръста на императора

На светата съдба
Не се противи!
Вие тълпата
Чувства кръвта
Не струва скръбта
Нито на жените, нито на приятелите
Живота на гладиатора
Колизеум



ПАТРИОТ

(чуй парчето тук)
http://www.badongo.com/file/12347379

Духовете на далечни планини
Летят със всички сили
В огън е твоя край

Молят се на Изток
Режат хора като скот
И се натискат за рая...


А у нас зад душата
На небесата простор
И вечен спор
Кой е чужда а кой свой

Всеки от нас – мишена
Крий се, не се крий в сянката
Навсякъде ще те намерят

В гърба стрелят тук
Продадено е всичко което има
Своите те предават!

Вярата на предците изгориха
Но сянката и е
Насред горите...
Слушай гласа на земята

Името ти е Патриот
Който не помни корените няма да разбере
В сърцето огъня не е угаснал
Който не е с нас е против нас!

Изхода ни е един
Изстрел и в сърцето острие
Прикрий ме!

На мъртвите остави покой
Действай докато си жив
Върви война...

Кръв тече по камъните
Забрави всичко
Върви напред
Слушай гласа на огъня!

Името ти е Патриот
Който не помни корените няма да разбере
В сърцето огъня не е угаснал
Който не е с нас е против нас!

No comments: